dinsdag 17 november 2015

En we gaan eraan beginnen!

Eergisteren beslist om te starten met lopen en gisteren was het dan zover. 's Avonds na het werk mijn trainingspak en loopschoenen aangetrokken en vertrokken.

Ik had wel wat twijfels: zie ik er niet te belachelijk uit, de mensen gaan me raar bekijken. Maar eigenlijk komt het er op aan om je daarover te zetten en te denken waarom je het doet. In mijn geval is dat omdat ik besloten heb om wat meer te bewegen. Ik heb een bureaujob en 's avonds zit ik liefst aan de computer of in de zetel tv te kijken of een boekje te lezen. Ook niet echt beweeglijk dus.

Achteraf ben ik tevreden van het resultaat. Ik heb 20 minuten bewogen, telkens afwisselend 1 minuut lopen en 1 minuut wandelen. En het ging goed, zeer goed eigenlijk. Na het lopen direct 2 glazen water gedronken en lekker gegeten. Het viel me op dat ik me na het warme eten veel fitter en frisser voelde dan anders. Meestal krijg ik een dipje na het warm eten en zo beland ik dan vaak in de zetel voor de tv of met een boekje. Nu voelde ik me helemaal anders. Ik voelde het bloed precies veel beter stromen in mijn vingers en mijn voeten en benen. Ik voelde me fris en fit, zowel lichamelijk als in mijn hoofd. Alsof ik de hele wereld aankon! Een zalig gevoel.

Ik kijk er eigenlijk al weer naar uit om de volgende keer te lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten